۸ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۰۲

تابستانی پر از قصه برای فرانسوی ها 

تابستانی پر از قصه برای فرانسوی ها 

تابستان امسال 607 رمان در فصل ادبی تابستانی فرانسه راهی کتابفروشی‌های این کشور می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فیگارو، با وجود این که تابستان امسال فرانسوی‌ها شاهد انتشار 607 رمان خواهند بود، این رقم در مقایسه با سال پیش اندکی کمتر شده است.

607 رمان فرانسوی امسال در فاصله ماه اوت تا اکتبر(مرداد تا مهر) روانه کتابفروشی های فرانسه می‌شوند. این در حالی است که آمار رمان‌های تابستانی امسال بیشتر از پارسال است که 555 عنوان کتاب در فصل تابستان منتشر شده بود. اما این رقم پایین تر از متوسط انتشار کتاب‌های داستانی است که در فاصله سال های 2005 تا 2012 منتشر شده بودند. رقم میانگین برای این دوره 676 رمان بود.

در میان کتاب های تابستانی امسال 404 عنوان نوشته نویسندگان فرانسوی هستند که این رقم برای سال پیش 357 عنوان بود. 75 کتاب اثر اول نویسندگانشان هستند در حالی که این رقم سال گذشته 86 عنوان بود.

امسال تعداد رمان های خارجی که به زبان فرانسوی ترجمه و منتشر شده اند برای فصل تابستان به 203 عنوان رسیده است در حالی که این رقم سال پیش اندکی کمتر و 198 عنوان بود.

در فصل تابستان امسال فرانسوی‌ها شاهد انتشار آثار نویسندگان صاحب نامشان نیز هستند و نویسندگان نامداری چون مانوئل کریر، املی نوتومب، اولیویه آدام، دیوید فونکیوس، فریدریک بایگبدر، پاتریک دویل، اریک راینهارد، گریگوری دلاکورت، لورن موونیه و اولیوا روزنتال آثار جدیدشان را منتشر می کنند.

از نویسندگان خارجی نیز امسال آثاری از توماس پینچون نویسنده آمریکایی، آنتونیو تابوچی نویسنده فقید ایتالیایی، آلیس مونرو نویسنده کانادایی برنده جایزه ادبی نوبل 2013، سیری هاستوت نویسنده آمریکایی و همسر پل آستر و هاروکی موراکامی نویسنده ژاپنی، راهی کتابفروشی های فرانسوی می‌شود. 

کد خبر 2321527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha